Har du autorisasjon som helsesekretær, gjennomført kurs som medisinsk sekretær/legesekretær eller har fagbrev fra kontor- og administrasjonsfag?
Eller kanskje har du relevant erfaring fra helsevesenet som kan kompensere for manglende utdanning?
Vi på merkantil enhet ved Kirkenes sykehus søker nye kolleger til følgende stillinger:
- 1 x 100% fast stilling
- 1 x 100% vikariat i 8 måneder
Vi som jobber på Merkantil enhet er en gjeng med dedikerte og dyktige kolleger med ulik utdanning og yrkesbakgrunn. Her er helsesekretærer, sykepleiere, helsefagarbeidere og sekretærer. Her jobber vi 37,5 timer dagtid per uke.
Arbeidsoppgavene våre er varierte og givende. Vi ivaretar mange av de kontorfaglige funksjonene i sykehuset; vi bemanner skranker, tar imot pasienter, svarer på spørsmål fra pasienter, pårørende og andre ansatte, holder orden på inn- og utpost og følger opp registreringspraksis i pasientjournalsystemene DIPS arena og Sectra. Vi innkaller til røntgen, poliklinikk, dagkirurgi og innleggelser, skriver journaldokumenter etter diktater/lydfiler, bestiller tolketjenester og pasientreiser - og besvarer de aller fleste telefonhenvendelsene som kommer inn til sykehuset.
For at du skal trives med arbeidsoppgavene og finne deg til rette hos oss er det viktig at du liker å samarbeide med andre og at du trives med å ha en hektisk arbeidshverdag. Du må også være fleksibel og være villig til endringer da enheten vår er i stadig utvikling og vi ser for oss at oppgavefordelingen i enheten kan se annerledes ut om ett år.
Syns du dette høres interessant ut? Da søker du stilling hos oss🥇
Tilsetning kan skje fortløpende. Tiltredelse snarest.
Arbeidsoppgaver
- Stillingene har oppgaver knyttet til hovedskranke og innkalling
- Yte service til pasienter og kolleger
- Samarbeid med leger og annet helsepersonell
- Daglige økonomirutiner knyttet til poliklinikk og røntgen
- Bestilling av pasienttransport og tolketjenester
- Rapporter og annet forefallende arbeid
- Skanning
- Oppfølging av pasienthenvisninger, avtaler, timebøker, oppgjør, koding, venteliste og fristbrudd
- Oppfølging av kopi-rom, varebestillinger for enheten i innkjøpssystemet Clockwork
- Enheten er i endring og oppgavefordelingen i enheten vil endres etter behov, andre arbeidsoppgaver kan tilkomme
- Dagarbeid 37,5 t/uke
Kvalifikasjoner
- Det er foretrukket at du har autorisasjon som helsesekretær
- Annen helsefaglig utdannelse er også ønskelig
- Eventuelt ønskelig med fagbrev/erfaring fra kontor- og administrasjonsfag
- God IKT-kompetanse er en forutsetning for alle stillinger i vår enhet, og du må mestre bruk av PC som arbeidsverktøy.
- Kjennskap til pasientjournalsystemene DIPS Arena og Sectra verdsettes, men du vil uansett få opplæring
- Du må beherske norsk, skriftlig og muntlig godt, og for alle stillinger i Finnmarkssykehuset er det ønskelig at du har kjennskap til samisk språk og kultur
- Søkere som har annet morsmål enn norsk, svensk eller dansk, og som ikke har fullført norskspråkligvideregående skole, må minimum ha bestått Bergenstesten, eller annen norsktest på B2 nivå. Dokumentasjon må vedlegges søknaden
Personlige egenskaper
- Du kan sette pasienten i sentrum og tilpasse din kommunikasjon til ulike mennesker og situasjoner
- Du har gode kommunikasjonsevner og uttrykker deg godt muntlig og skriftlig
- Du er nøyaktig og stiller spørsmål dersom det er noe du ikke vet eller forstår
- Evne og interesse for å sette seg inn i ny kunnskap. Dersom du ikke har helsefaglig utdannelse/erfaring må du bruke tid på å forstå faguttrykk og helsefaglige utfordringer du møter i jobben
- Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Gunstige pensjons- og forsikringsordninger
- Gode velferstilbud
- Lønn i henhold til gjeldende overenskomster
- I tillegg til den magiske midnattssola om sommeren og nordlyset om vinteren har vi som er bosatt og arbeidstaker i Finnmark flere økonomiske fordeler, som inntil 60 000,- kr årlig nedskriving av studielånet, gratis barnehage og 12 timers gratis SFO per uke, lavere skatt og billigere strøm🤘
Viktig informasjon til deg som søker:
- Husk å legge med vitnemål/autorisasjon. Ved utenlandsk utdanning må vi ha autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning (https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet)
- Du må også legge ved attester fra tidligere arbeidserfaring for at vi skal beregne din lønnsansiennitet. Attester må være oversatt til norsk
- Praktisk informasjon finner du på denne siden
- Vi ønsker at du oppgir minimum 2 referanser
- Kun søkere som søker elektronisk via WebCruiter vil blir vurdert
- I henhold til offentlighetsloven kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten