Hopp til innholdet

Helsesekretær

Merkantil og lederstøtte Kirkenes, Finnmarkssykehuset HF

Søk på stillingen

Merkantil enhet ved Kirkenes sykehus søker ny kollega til 100% fast stilling🤘🏼

Oppgavene er primært knyttet til arkiv og resepsjon/hoved-skranke.

Merkantil enhet er en stor enhet med 25 ansatte, som akkurat nå er i gang med en spennende reorganiseringsprosess!  Som nyansatt starter du i en ny og felles merkantil og poliklinikk enhet. Vi merkantilt ansatte ivaretar mange av de kontorfaglige funksjonene i sykehuset:

✔️Vi bemanner to skranker og tar imot og svarer på spørsmål fra pasienter, pårørende og andre ansatte

✔️Vi holder orden på inn- og utpost og følger opp registreringspraksis i pasientjournalsystemene DIPS arena og Sectra

✔️Vi innkaller til røntgen, poliklinikk, dagkirurgi og innleggelser, skriver journaldokumenter etter diktater/lydfiler

✔️Vi bestiller tolketjenester og pasientreiser - og besvarer de aller fleste telefonhenvendelsene som kommer inn til sykehuset

Vi søker deg som er autorisert helsesekretær, helsefagarbeider eller har annen helsefaglig utdanning og/eller relevant arbeidserfaring. Vi jobber med å tilføre nye arbeidsoppgaver knyttet til røntgen-økonomi til hovedskranken, og det er derfor ønskelig at at du har en grunnkompetanse innenfor helse og at du evner å tilegne deg informasjon om medisinsk koding og lovverk dersom du ikke allerede kjenner dette.

I denne stillingen vil du være en del av førsteinntrykket for alle som besøker sykehuset, og vi ser derfor etter deg som er serviceinnstilt og handlekraftig når pasienter eller kolleger ber om hjelp🌞

Stillingen krever gode IKT-egenskaper da arbeidshverdagen vår består av PC-arbeid. Dersom du fra tidligere har kjennskap til journalsystemene DIPS Arena og Sectra, er det virkelig et pluss i margen!

Kunne du tenke deg å bli vår nye kollega?

Vi ser fram til å motta en søknad fra deg hvor du forteller litt om deg selv, dine tidligere arbeidserfaringer og hva som gjør at du er den rette personen for enheten vår. Hvis du trenger å vite mer om arbeidshverdagen vår før du søker, er du velkommen til å ta kontakt!

Arbeidstid for stillingen er 37,5 timer dagtid per uke.

Arbeidsoppgaver

  • Arbeidsoppgavene er i hovedsak knyttet til arbeid ved hovedskranken
  • Oppfølging av økonomirutiner/ økonomiske oppgjør for poliklinikk og røntgen
  • Oppfølging av røntgen økonomi/ Confakt
  • Produksjon av ID-kort til ansatte
  • Bestilling av pasientreiser
  • Yte service til pasienter og kolleger
  • Skanning og sortering av post
  • Besvare telefoner fra kolleger, samarbeidspartnere og pasienter
  • Oppfølging av kopi-rom, varebestillinger for enheten i innkjøpssystemet Clockwork
  • Enheten er i endring, og det må påregnes at arbeidsoppgavene vil endres over tid

Kvalifikasjoner

  • Det er foretrukket at du har autorisasjon som helsesekretær
  • Autorisasjon som helsefagarbeider vil også være aktuelt, eventuelt annen relevant helsefaglig utdanning
  • Dersom du har relevant erfaring, kan det kompensere for manglende utdanning. 
  • God IKT-kompetanse er en forutsetning for alle stillinger i vår enhet, og du bør mestre bruk av PC som arbeidsverktøy
  • Kjennskap til pasientjournalsystemet DIPS Arena og/eller Sectra verdsettes, men du vil uansett få opplæring
  • Du må beherske norsk, skriftlig og muntlig godt, og for alle stillinger i Finnmarkssykehuset er det ønskelig at du har kjennskap til samisk språk og kultur
  • For alle stillinger med pasientrettet arbeid, krever vi at du legger fram politiattest

Personlige egenskaper

  • Du kan sette pasienten i sentrum og tilpasse din kommunikasjon til ulike mennesker og situasjoner
  • Du har gode kommunikasjonsevner og uttrykker deg godt muntlig og skriftlig
  • Du er fleksibel og tilpasningsdyktig, og håndterer endringer i arbeidsdagen og oppgave
  • Du samarbeider godt med kolleger og andre naturlige samarbeidspartnere
  • Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt

Vi tilbyr

 

  • Dagtidsstilling
  • Varierte arbeidsoppgaver og arbeidshverdag
  • En viktig jobb i spesialisthelsetjenesten
  • Gunstige pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn i henhold til gjeldende overenskomster og 6 måneder prøvetid

Viktig informasjon til deg som søker:

  • Husk å legge ved vitnemål/autorisasjon
  • Ved utenlandsk utdanning må vi ha autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning (https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
  • Du må også legge ved attester (oversatt til norsk) fra tidligere arbeidserfaring for at vi skal kunne beregne din lønnsansiennitet
  • Praktisk informasjon om søknadsprosessen finner du på denne siden
  • Vi ønsker at du oppgir minimum 2 referanser
  • Kun søkere som søker elektronisk via Webcruiter vil blir vurdert
  • I henhold til offentlighetsloven kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten
  • For alle stillinger med pasientrettet arbeid, krever vi at du legger fram politiattest
Søk på stillingen