Hopp til innholdet

Registerkoordinator - Norsk register for analinkontinens

Universitetssykehuset Nord-Norge HF

Søk på stillingen

Nasjonalt senter for bekkenbunnhelse (NBH) og Norsk register for analinkontinens (NRA) søker en initiativrik, engasjert og strukturert medarbeider til et 90% vikariat, med ansvar for daglig drift og videreutvikling av registeret. Varighet inntil 3 år.

Vi søker en person med helsefaglig bakgrunn, med gode samarbeidsevner, erfaring fra forskning og/eller registerarbeid, samt evne til fagutvikling og strategisk tenking.

Som registerkoordinator vil du ha en nøkkelrolle i både daglig drift og den strategiske videreutviklingen av registeret. Du får tett samarbeid med faglig leder, fagråd, nasjonale fagmiljøer og støttefunksjoner ved UNN og Senter for klinisk dokumentasjon og evaluering (SKDE). Stillingen gir en unik mulighet til å kombinere registerdrift med kvalitetsutvikling og forskning.

NBH ved Universitetssykehuset Nord-Norge HF har det administrative ansvaret for NRA. Registeret har et nasjonalt fagråd som ivaretar den faglige utviklingen.

Arbeidsoppgaver

  • daglig koordinering og drift av registeret i samarbeid med faglig leder og UNN-register, herunder kommunisere med innrapporterende enheter i forhold til deres resultat og videre forbedring
  • lede arbeidet med utvikling og implementering av konservativ registermodul
  • videreutvikling av variabeloppsett, kvalitetsindikatorer og funksjonalitet i henhold til intensjonene og gjeldene vedtekter, i samarbeid med fagråd, SKDE og andre relevante aktører
  • samarbeid med Helse Nord IKT om tekniske løsninger, herunder arbeid med utvikling og implementering av digitale løsninger for høst av data, automatisk datafangst og elektronisk samtykke
  • samarbeid med registerenheten UNN om daglig drift av registeret
  • oppfølging av innregistrering og datakvalitet
  • opplæring og kursing av helsepersonell nasjonalt i registering og bruk av registeret
  • bidra til utarbeidelse av årsrapport i samarbeid med faglig leder som forelegges Fagrådet, samt utarbeide regelmessige statusrapporter til innrapporterende enheter
  • initiere og delta i planlegging, veiledning og gjennomføring av kvalitetsforbedringsarbeid og datakvalitetsarbeid
  • bidra til utarbeidelse av søknader og prosjektmidler
  • deltakelse i forskning og kvalitetsutviklingsprosjekter basert på registerdata

Noe reiseaktivitet må påberegnes.

Kvalifikasjoner

  • helsefaglig utdanning, mastergradsnivå eller høyere
  • forskningskompetanse
  • relevant kunnskap innen fagfeltet
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk

Erfaring fra arbeid med helseregistre, medisinske kvalitetsregistre eller befolkningsundersøkelser er en fordel. Kompetanse innen registerdataanalyser og statistikk, inkludert bruk av relevant programvare, er ønskelig.

Personlige egenskaper

  • strukturert og selvstendig arbeidsstil
  • gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • evne til å formidle kunnskap på en forståelig måte
  • endringsvilje og evne til nytenkning

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • gunstige pensjons- og forsikringsordninger
  • en sentral rolle i utviklingen av et nasjonalt kvalitetsregister
  • et stimulerende fagmiljø med muligheter for egen faglig utvikling
  • deltakelse i nasjonale nettverk innen fagområdet
  • lønn etter avtale
Søk på stillingen