Regional koordinator - Norsk intensiv- og kriseregister
Hjertemedisinsk akutt og intensiv, Universitetssykehuset Nord-Norge HF
Norsk intensiv- og kriseregister (NIKreg) er et nasjonalt register innenfor spesialisthelsetjenesten. NIKreg inneholder data om intensivopphold, om pasienter innlagt i forbindelse med krise eller pandemi, og om ressurser i spesialisthelsetjenesten. Målsetningen vår er å samle inn data av høy kvalitet og å tilby data og analyser som er godt tilpasset de ulike brukergruppene våre. Per dags dato har registeret åtte ansatte i til sammen fem fulle stillinger, der seks av de ansatte arbeider i Bergen.
Nå har vi ledig en variert og utfordrende stilling som regional koordinator i krise- og ressursdelen av NIKreg. Den som blir ansatt skal være med på å bygge opp god registrering av spesialisthelsetjenesten sine ressurser i regionen. Ved en krisehendelse vil du være sentral i å sørge for korrekt og komplett registrering av pasienter i Helse Nord. NIKreg er i rask utvikling, og denne stillingen gir mulighet til å være med på et spennende og nyskapende arbeid innenfor registerfeltet.
Arbeidsoppgaver
- Bidra til å utvikle strukturert registrering av ressurser
- Sørge for at ressursoversikten er oppdatert
- Oppfølging og kontroll av datainnsamling fra ulike datakilder
- Sørge for korrekt og komplett registrering
- Kontroll og audit av registrering
- Planlegge og gjennomføre nasjonale, regionale og lokale møter
- Være kontaktperson for datainnsamling i sin region
- Teste og holde ved like registreringsverktøy
- Bidra til å videreutvikle data
- Utarbeide og følge opp rapporter
- Arbeide for bedre datakvalitet
- Bidra i andre deler av registerdriften ved behov
Kvalifikasjoner
- Norsknivå B2 muntlig og skriftlig
- Fortrinnsvis utdanning på masternivå innen analyse, beredskap eller helsefag
- Relevant erfaring kan kompensere for utdanning på lavere nivå
- Bred erfaring fra og god kjennskap til spesialisthelsetjenesten
- Erfaring fra prosjektarbeid er en fordel
- Erfaring fra arbeid med beredskap eller analyse er en fordel
- Stillinger i NIKreg forutsetter sikkerhetsklarering.
Personlige egenskaper
- Du mestrer norsk språk svært godt, både muntlig og skriftlig, og er god til å kommunisere uavhengig av hvilken bakgrunn de du møter har.
- Du trives med varierte arbeidsoppgaver og evner å se verdien i og viktigheten av god datakvalitet.
- Du kan arbeide selvstendig med utvikling av ressursoversikt i regionen, er løsningsorientert og fleksibel, samt har god evne til samarbeid.
- Du er komfortabel med rollen som møteleder og underviser, både digitalt og fysisk. Ikke minst må du kunne trives både med hjemmekontor, kontorplass i regionen og pendling til Bergen.
Vi tilbyr
I NIKreg legger vi vekt på et godt arbeidsmiljø der gode sosiale relasjoner er en naturlig del av arbeidsplassen. Vi legger til rette for både faglig og personlig utvikling. For alle ansatte er det mulig med hjemmekontor i deler av stillingen. Som ansatt utenfor Bergen må delta på digitalt fellesmøte hver uke. Reising både i og utenfor Norge er en naturlig del av registerdriften for alle ansatte.