Hopp til innholdet

Enhetsleder for medisinsk kontortjeneste - indremedisinske fag

Universitetssykehuset Nord-Norge HF

Søk på stillingen

Medisinsk kontortjeneste for indremedisinske fag søker ny enhetsleder. 

UNN står ovenfor store endringer. Vil du være med å forme tjenestetilbudet for våre pasienter? Da søker du hos oss! 

Vi søker deg som er genuint interessert i ledelse, er pådriver for gode resultater for pasienter og pårørende, samt et godt arbeidsmiljø for ansatte. Du må trives med en variert hverdag, hvor daglig drift skal kombineres med oppfølging og utvikling av enheten og dine ansatte. 

Du vil i det daglige samarbeide tett med aktuell seksjonsleder, men du vil også måtte samarbeide med seksjonslederne for de ulike fagområdene. 

Stillingen inngår i avdelingens lederteam til Avdeling for fordøyelse- og nyresykdommer. 

Litt om kontortjenesten:

Medisinsk kontortjeneste er tilknyttet seksjon for Medisinsk poliklinikk og gastrolab. Enheten har kontorpersonell fordelt på både sengeposter og poliklinikk/gastrolab.  Personellet ivaretar fagområdene blodsykdommer, infeksjonssykdommer, geriatri, hormonsykdommer, fordøyelsessykdommer og nyresykdommer. I poliklinikk ivaretar man også kontorrelaterte oppgaver tilknyttet psykisk helse i somatikk. Vi har stor aktivitet, og du må derfor like å arbeide systematisk.  

Klinikkens DRG-konsulenter er organisert i samme enhet.

Arbeidsoppgaver

  • videreutvikle Medisinsk kontortjeneste i tråd med faglige retningslinjer og forventninger
  • bygge en god struktur og trygge rammer for alle ansatte
  • oppfølging av kontinuerlig forbedring og pasientsikkerhet
  • ansvar for rekruttering og stabilisering av personell
  • personalansvar for ansatte i kontortjenesten
  • ansvar for økonomi og resultater ved enheten
  • ansvar for faglig forsvarlig drift og utvikling av tjenestetilbudet i samarbeid med seksjonslederne for alle fagområdene 
  • tverrfaglig samarbeid med andre yrkesgrupper 
  • administrative oppgaver tillagt enheten, herunder prosedyreverk for kontoransatte 
  • ansvar for inntak og koordinering av praksiselever fra helsesekretærutdanningen, samt tilrettelegging for en god læringsarena  

Kvalifikasjoner

  • helsesekretær eller annen relevant utdanning, bachelor eller høyere 
  • fordel med kjennskap til og/eller erfaring med kontorrelatert arbeid
  • ønskelig med lederutdanning og/eller relevant erfaring innen ledelse
  • erfaring med systematisk arbeid med kvalitet og pasientsikkerhet
  • erfaring med GAT og bemanningsplanlegging
  • god forståelse og kompetanse på programvarene som brukes i virksomheten, herunder DIPS og HN-LIS
  • gode kommunikasjonsferdigheter og samarbeidsegenskaper

Personlige egenskaper

  • faglig engasjement og interesse for å bidra til å utvikle et godt tilbud til pasienter og pårørende
  • pådriver for et faglig sterkt og godt arbeidsmiljø 
  • evner å håndtere flere ulike arbeidsoppgaver, samt skape en god struktur og flyt i arbeidet
  • nytenkende, fleksibel og løsningsorientert
  • høy arbeidskapasitet, strukturert og resultatorientert
  • gode samarbeidsevner, samtidig som du må kunne være selvstendig
  • høy arbeidskapasitet

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • interessante og engasjerende faglige og ledelsesmessige arbeidsoppgaver
  • gode muligheter for å jobbe med organisasjonsutvikling, endringsledelse og kvalitetsutvikling
  • dyktige og engasjerte medarbeidere
  • fagmiljø med omfattende erfaring fra og stort fokus på forskning
  • tverrfaglig samarbeid med flere spennende fagområder
  • fleksibel arbeidstidsordning
  • gode pensjons- og forsikringsordninger
  • mulighet for lederutviklingsprogram
  • lønn etter avtale
Søk på stillingen