Hopp til innholdet

Controller Innkjøp

Drifts- og eiendomssenteret, Universitetssykehuset Nord-Norge HF

Søk på stillingen

Vil du bidra til å optimalisere innkjøp og styrke økonomistyringen ved et av Norges største sykehus? 

Controller Innkjøp er en nyetablert stilling og hovedarbeidsområdet vil være å utvikle og følge opp vår satsing på optimalisering av innkjøpsprosesser i UNN. 

Vi søker nå en engasjert controller som vil være helt sentral i våre forbedringsprosesser. Vi er svært opptatt av å forbedre våre innkjøpsprosesser, og her skal controller Innkjøp ta stor plass. Hvert år handler vi inn varer og tjenester for over 2 milliarder kroner, og vi er nå i gang med et arbeid for å sikre at disse innkjøpene blir så effektive og strategiske som mulig. Som Controller Innkjøp vil du ha en nøkkelrolle i å sikre at vi oppnår disse målene. Du vil være en sentral forretningspartner gjennom å utfordre våre ledere, søke etter forbedringsområder og gi tverrfaglig relevant styringsinformasjon. 

Controller Innkjøp vil tilhøre Drifts- og eiendomssenteret og skal i tett samarbeid med foretaksledelsen, klinisk virksomhet, innkjøp- og økonomimiljøet i UNN kontinuerlig jobbe med å forbedre innkjøp og økonomistyringen. Stillingen vil også samarbeide tett med fagmiljøene i Helse Nord RHF og Sykehusinnkjøp HF. 

Arbeidsoppgaver

Controlleren vil samarbeide nært med klinikk- og senterledelsen samt fagmiljøene innenfor innkjøp og økonomi/analyse i UNN og har dermed en stor kontaktflate. Hovedformålet med funksjonen er å gi våre ledere verktøy, datagrunnlag og hjelpemidler slik at de blir i stand til å gjøre kostnadseffektive og gode innkjøpbeslutninger.  Controller skal utfordre våre ledere, gi dem gode råd, levere standardisert ledelsesinformasjon, utarbeide prognoser og gjøre ad hoc-analyser. I tillegg skal controlleren gi opplæring/veiledning i bruk av styringsinformasjon og støtte i forståelsen av analyser, rapporter og business caser. Controlleren skal bistå med generell god økonomistyring og bistå med å sikre en god budsjettprosess. 

Kvalifikasjoner

  • mastergrad innen økonomi, finans eller annen høyere relevant utdanning 
  • minimum 5 års relevant arbeidserfaring (analysearbeid, forbedringsprosjekter og prosessoptimalisering)
  • erfaring i bruk av IKT-verktøy (god systemkompetanse for effektiv produksjon av rapporter, analyser og presentasjoner)

Personlige egenskaper

  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • god fremstillingsevne på norsk, skriftlig og muntlig
  • høy evne til selvstendig arbeid
  • god forretningsforståelse
  • gode analytiske evner
  • løsningsorientert
  • initiativrik

Personlig egnethet vektlegges.

Vi tilbyr

  • spennende jobb ved en av Nord-Norges største arbeidsplasser
  • gode utviklingsmuligheter i en organisasjon med et omfattende og viktig samfunnsoppdrag
  • godt sosialt og faglig miljø
  • gunstige pensjons- og forsikringsordninger
  • lønn i henhold til gjeldende overenskomster og avtaler
Søk på stillingen