Nyfødt intensiv har 15 senger, fordelt på intensiv og intermediær. Vår pasientgruppe er premature og syke nyfødte inntil 2 måneder og intensivpasienter inntil 6 måneder. Vår seksjon har regionsansvar for premature under uke 26. Våre pasienter og pårørende kommer fra et stort geografisk område.
Vi har et høyt fokus på tverrfaglig samarbeid for pasientens beste. Vi har fokus på familien som helhet og verdsetter pårørende som pasientens største ressurs.
Vi har et høyt faglig fokus i arbeidshverdagen og jobber tett sammen for utvikling av team og for at den enkelte ansatte skal oppnå god kompetanse. Arbeidshverdagene våre er varierte og til tider hektisk. Seksjonen rekrutterer godt. Arbeidsmiljøet er preget av felleskap og stolthet for jobben vi gjør sammen.
Vi ser etter en engasjert og trygg person som vil være med å skape stabil og god drift av Nyfødt intensiv.
Virker vi som en arbeidsplass du vil være en del av? Vi ser frem til å høre fra deg og håper du vil bli en viktig del av vårt team!
Arbeidsoppgaver
- bistå seksjonsleder i den daglige driften
- bidra til god ressursutnyttelse og organisering av drift
- bidra til et godt arbeidsmiljø og god personaloppfølging
- bidra til utvikling og forbedring
- oppfølging av kompetanseplaner
- oppfølging av studenter fra grunn og videreutdanning, samarbeid med utdanningsinstitusjoner for tilrettelegging og gode planer i praksisfeltet
- medansvar for god logistikk og gode pasientforløp
- ansvar for god logistikk og oppfølging av vareinnkjøp
- fungere som stedfortreder for seksjonsleder ved fravær og sikre stabil drift
Kvalifikasjoner
- autorisasjon som sykepleier
- ønskelig med videreutdanning i barnesykepleie eller nyfødtsykepleie
- erfaring fra spesialisthelsetjenesten
- kjennskap og interesse for arbeidsplanlegging og ressursstyring
- erfaring fra døgnkontinuerlig drift
- liker å jobbe med kompetanseheving for seksjonen og for den enkelte ansatte
- gyldig politiattest
Digital kompetanse og erfaring med relevante administrative systemer er en stor fordel.
Personlige egenskaper
- evne til å motivere, veilede og skape engasjement gjennom gode relasjoner
- er strukturert, fleksible og har god gjennomføringsevne i en travel hverdag
- ansvarlig, positiv og tilpasningsdyktig
- utadvendt og tillitsfull person som kommuniserer tydelig
- tåler uforutsigbarhet og arbeid i stressende situasjoner
- kapasitet til å håndtere en uforutsigbar arbeidshverdag og evne å omorganisere endringer i den daglige driften
- forståelse og interesse for personalledelse
Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- gunstige pensjons- og forsikringsordninger
- lønn i henhold til gjeldende overenskomster og avtaler
- arbeidstid på dagtid med 37,5 timers uke
- gode muligheter for personlig utvikling
- spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i et trivelig og hektisk arbeidsmiljø
- høyt faglig nivå og sterkt fokus på fagutvikling
- en arbeidsplass som er IA-virksomhet (Inkluderende Arbeidsliv i samarbeid med NAV)