Hopp til innholdet

3 rådgivere - Inkluderende Arbeidsmiljø

Lederstøtte og organisasjonsutvikling, Universitetssykehuset Nord-Norge HF

Søk på stillingen

Vil du være med å bidra til utvikling av satsningsområdene i UNN?

Vi har nå ledig spennende faste stillinger som rådgiver innenfor feltet inkluderende arbeidsliv (IA). 

Stillingene er organisatorisk plassert i Avdeling for lederstøtte og organisasjonsutvikling, og skal bidra til at UNN utvikler og systematiserer IA-arbeidet slik at organisasjonen når sine mål om reduksjon i sykefravær og et godt og inkluderende arbeidsliv. Lederstøtte og organisasjonsutvikling har i dag 20 medarbeidere fordelt på tre lokasjoner som jobber innenfor helse-, miljø og sikkerhet, lederutvikling, rekruttering, organisasjonsutvikling, ressursstyring og kollektiv og individuell arbeidsrett.

Dersom du ønsker å jobbe sammen med oss kommer du til et arbeidsmiljø som er opptatt av kompetanse og fagutvikling, og du vil få mange spennende utfordringer ved den største arbeidsplassen i Nord-Norge.

Arbeidsoppgaver

Bidra til at UNN har gode rammer rundt arbeidsmiljøarbeidet gjennom kunnskap om forskrifter og regelverk og aktuell forskning på området.

Støtte og veilede ledere i bruk av verktøy og metoder som benyttes i arbeidsmiljøarbeid og forebygging av sykefravær, i tråd med styringskrav fra myndighetene og øvrige satsingsområder i organisasjonen. Hovedfokus er for tiden forebyggende arbeidsmiljøarbeid og langvarig og/eller hyppig, gjentakende fravær.

Bidra til styrket partssamarbeid i arbeidsmiljøarbeid på enheter i organisasjonen gjennom undervisning, veiledning og fasilitering av workshops.

Bistå ledere i sykefraværsoppfølging av enkeltmedarbeidere.

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning (minimum bachelor) innenfor samfunnsfag, pedagogikk eller helsefag.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
  • Evne og lyst til å jobbe i team.
  • Kjennskap til sykehus og helsepersonell sin arbeidshverdag er en fordel.
  • Gjennomført forbedringsutdanning er en fordel.
  • Kompetanse og/eller erfaring fra veiledning er en fordel.

Personlige egenskaper

  • planmessig og strukturert
  • selvgående og med god gjennomføringsevne
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • evne til å skape tillit og samarbeide godt med andre
  • trives med mange ulike oppgaver og håndtere tidvis høyt arbeidspress på en god måte

Personlige egenskaper og egnethet for stillingen vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • en spennende og variert arbeidshverdag
  • faglige og personlige utviklingsmuligheter
  • fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger
  • å bli en del av et hyggelig arbeidsmiljø som er bredt sammensatt og kompetent
  • gunstige pensjons- og forsikringsordninger
  • lønn i henhold til gjeldende overenskomster og avtale
Søk på stillingen