Vil du være med å utforme fremtidens dokumentasjonsforvaltning i Helgelandssykehuset?
Trives du med varierte arbeidsdager fylt av faglige utfordringer? Syns du det er spennende og viktig å arbeide med forbedring og kvalitetssikring? Da kan du passe som systemansvarlig for Helgelandssykehusets sak- og arkivsystem Elements i administrasjon.
Administrativ avdeling består blant annet av arkivtjenesten. Arkivtjenestens viktigste ansvarsområder er knyttet til arkivforvaltningen i Helgelandssykehuset, og består
av oppgaver innen postmottak, journalføring, kvalitetssikring og offentlig journal. Avdelingen har også systemansvaret for foretakets sak-/arkivsystem, Elements. Vi driver all opplæring, brukerstøtte og veiledning til saksbehandlere/brukere.
Helgelandssykehuset HF har hovedkontor ved sykehuset i Sandnessjøen, og ellers kontorarbeidsplasser ved lokasjonene i Mo i Rana, Mosjøen og Brønnøysund. Helgelandssykehuset HF praktiserer utstrakt bruk av digitale møteplasser, og har gjestearbeidsplasser ved alle lokasjoner. Det kan også legges til rette for delvis bruk av hjemmekontor der det er hensiktsmessig og praktisk gjennomførbart. Det forventes for øvrig mobilitet og tilstedeværelse ved alle Helgelandssykehusets klinikker, enheter og staber.
Arbeidsoppgaver
- Funksjonell forvaltning av sak- og arkivsystemet
- Kurs- og opplæringsansvarlig, og brukerstøtte
- Bidra til å heve kompetansen om dokumentasjonsforvaltning i organisasjonen
- Bidra til utforming av rutiner som er felles for Helse Nord innenfor fagfeltet arkiv
- Kontaktperson mot Helse Nord IKT og Sikri (leverandør av sak/arkivsystemet)
- Delta i regionale samarbeidsfora, og utviklingsprosjekter
- Som systemansvarlig hos oss vil du også delta i daglige driftsoppgaver som postmottak, skanning, registrering, kvalitetssikring og journalføring
Kvalifikasjoner
- Relevant ikt-utdanning eller arkivfaglig utdanning på universitetsnivå, minimum bachelor. Relevant erfaring innen ikt og saksarkivsystem kan kompensere for manglende formell utdanning
- God ikt-kompetanse, gjerne med vekt på integrasjoner og systemadministrasjon
- Ønskelig med erfaring med å gi brukerstøtte, undervisning og utarbeide e-læring
- Ønskelig med erfaring fra offentlig virksomhet og med elektroniske arkiv- og saksbehandlingssystemer
- Beherske norsk muntlig og skriftlig meget godt
Personlige egenskaper
- Jobbe planmessig, strukturert og med god gjennomføringsevne
- Kunne kommunisere tydelig og ha gode samarbeidsevner
- Nysgjerrig og ser muligheter i nye digitale løsninger og ny teknologi
- Fleksibel og selvstendig
- Personlige egenskaper vektlegges særskilt
Vi tilbyr
- Gunstige pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn i henhold til gjeldende overenskomster