Etter at en av våre dyktige medarbeidere har valgt å slutte hos oss, søker vi nå etter en engasjert og motivert erstatter til stilling som rådgiver innen lønnsområdet. Vi søker etter deg med gode kunnskaper innen lønn og refusjonsbehandling.
Som lønnsrådgiver vil du jobbe med registering og rådgivning av lønn fra A til Å. I dette arbeidet ligger også syke- og foreldrepengrefusjon med registering, opplæring og rådgivning til ledere.
Stillingen som rådgiver lønn er underlagt Helgelandssykehuset økonomiavdeling som er en stabsfunksjon i foretaket. Avdelingen har ansvar for regnskap, lønn, syke- og foreldrepengerefusjoner, budsjett, analyse og rapportering. Avdelingen har til sammen 17 ansatte. Økonomiavdelingen er i hovedsak lokalisert i Mo i Rana, men har medarbeidere også ved sykehusets lokasjoner i Sandnessjøen og Mosjøen.
Helgelandssykehuset HF har hovedkontor ved sykehuset i Sandnessjøen og ellers kontorarbeidsplasser ved lokasjonene i Mo i Rana, Mosjøen og Brønnøysund. Du kan selv velge arbeidssted ved en av disse lokalisasjonene på Helgeland. Helgelandssykehuset HF praktiserer utstrakt bruk av digitale møteplasser, og har gjestearbeidsplasser ved alle lokasjoner. Det kan også legges til rette for delvis bruk av hjemmekontor der det er hensiktsmessig og praktisk gjennomførbart. Det forventes for øvrig mobilitet og tilstedeværelse ved alle Helgelandssykehusets klinikker, enheter og staber.
Arbeidsoppgaver
- Registrering, behandling og kontroll av lønnstransaksjoner
- Rådgivning, opplæring og støtte til ledere innen lønn og fravær ihht. gjeldende regelverk
- Oppfølging av sykefravær og refusjoner
- Utføre øvrige oppgaver som naturlig hører inn under lønn og refusjoner
- Rapportering til offentlige register
Kvalifikasjoner
- Du har relevant utdanning på bachelor nivå
- Relevant erfaring kan kompensere for noe av utdanningskravet
- Du har god kjennskap til lønn og refusjoner
- Det er en fordel med kjennskap til lønnssystemer, gjerne systemet Multi Expert
- Erfaring og gode kunnskaper innen Excel er en fordel
Personlige egenskaper
- Du har evne til å jobbe selvstendig og i team
- Du er serviceinnstilt og har gode samarbeidsegenskaper
- Du er opptatt av å finne gode løsninger, og er åpen for å lære nye ting
- Du er engasjert og initiativrik
- Du jobber effektiv og strukturert
- Du er fleksibel og tilpasningsdyktig
Vi tilbyr
- Fleksitid (kjernetid mellom 0800 og 1500)
- Som nyansatt får du faglig opplæring og kollegial støtte
- Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver, med mulighet for personlig utvikling
- Godt arbeidsmiljø, som gjør mye hyggelig sammen utover å spise lunsj
- Gunstige pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP
- Lønn i henhold til gjeldende overenskomster