Har du ett skarpt blikk og interesse for teknologi, innkjøp og logistikk?
Helse Nord RHF har ledig stilling som systemforvalter ERP, der du vil få muligheten til å gå inn i ett faglig sterkt team ansvarlig for å utvikle, drifte og supportere innkjøps- og logistikksystemene i Helse Nord. Vi anskaffer årlig varer og tjenester for om lag 6 milliarder kroner. Effektiv logistikkstyring avgjørende for å sikre kvalitet og tilgjengelighet i helsetjenestene.
Vårt regionale ERP-system, Clockwork Logistics, er hjertet i sykehusenes innkjøps- og logistikkdrift. Systemet er en konsernløsning, felles datamodeller, med integrasjoner mot en rekke fagsystemer. I stilling som systemforvalter ERP vil du være med på å forme og videreutvikle disse løsningene, og sørge for at de til enhver tid støtter opp om helseforetakenes behov.
REFIL, vår regionale drifts- og forvaltningsorganisasjon for innkjøp og logistikk, er en enhet i Helse Nord RHF lokalisert i Kirkenes. Vi har ansvar for alt fra masterdata til systemforvaltning, og våre team jobber kontinuerlig med å utvikle og optimere ERP-løsningen for å møte fremtidens utfordringer. REFIL er del av innkjøpsseksjonen i Helse Nord RHF. Seksjonen består av 14 ansatte med kontorsted i Bodø og Kirkenes.
Vi søker etter en strukturert medarbeider med stor arbeidskapasitet, evne til å se helhet i en kompleks logistikk organisasjon. En som har stå på vilje og som vil være med å videreutvikle ERP systemet vårt, i samspill med helseforetakene i Helse Nord
Arbeidsoppgaver
- Funksjonell forvaltning, rådgivning og fagstøtte av tjenesten mot helseforetakene
- Videreutvikling av systemer, prosesser og rutiner for innkjøp og logistikkområdet
- Bidra med kravspesifikasjoner, planlegging, testing og installasjon av nye og eksisterende systemløsninger
- Bistå ved opplæring av ulike grupper av superbrukere/administratorer
- Utarbeidelse og vedlikehold av dokumentasjon knyttet til tjenesten
- 2. linjesupport for helseforetakene i Helse Nord
- Aktivt bidra til en kultur som fremmer kontinuerlig forbedring, ved hele tiden strebe etter å se, gjennomføre og lære av erfaringer
Kvalifikasjoner
- Universitet eller høyskole utdanning innen IT, økonomi/administrasjon eller annen relevant utdanning. Lang og relevant erfaring (realkompetanse) kan kompensere for deler av manglende utdanningskrav
- Erfaring fra arbeid med innkjøp eller logistikk systemer er ønskelig
- God teknologisk kompetanse og IT-ferdigheter
- Kunnskap i MS-SQL er ønskelig
Personlige egenskaper
- Gode samarbeids - og kommunikasjonsevner
- Lagspiller som trives med teamarbeid
- Interesse for digitale arbeidsverktøy -utvikling, testig og forbedring
- Fleksibel og løsningsorientert
For oss er det svært viktig hvordan du som person egner deg til jobben. Det vil bli vektlagt i den totale vurderingen.
Vi tilbyr
- Moderne lokaler i sentrum av Kirkenes
- Opplæring gjennom en solid introduksjonsperiode
- Forsikrings- og pensjonsvilkår gjennom KLP
- Fleksible arbeidstidsordninger
- Lønn etter avtale