Hopp til innholdet

Konsulent / Rådgiver

REFIL Kirkenes, Helse Nord RHF

Søk på stillingen

Har du ett skarpt blikk og interesse for teknologi, innkjøp og logistikk?

Helse Nord RHF har ledig stilling som systemforvalter ERP, der du vil få muligheten til å gå inn i ett faglig sterkt team ansvarlig for å utvikle, drifte og supportere innkjøps- og logistikksystemene i Helse Nord. Vi anskaffer årlig varer og tjenester for om lag 6 milliarder kroner. Effektiv logistikkstyring avgjørende for å sikre kvalitet og tilgjengelighet i helsetjenestene.

Vårt regionale ERP-system, Clockwork Logistics, er hjertet i sykehusenes innkjøps- og logistikkdrift. Systemet er en konsernløsning, felles datamodeller, med integrasjoner mot en rekke fagsystemer. I stilling som systemforvalter ERP vil du være med på å forme og videreutvikle disse løsningene, og sørge for at de til enhver tid støtter opp om helseforetakenes behov. 

REFIL, vår regionale drifts- og forvaltningsorganisasjon for innkjøp og logistikk, er en enhet i Helse Nord RHF lokalisert i Kirkenes. Vi har ansvar for alt fra masterdata til systemforvaltning, og våre team jobber kontinuerlig med å utvikle og optimere ERP-løsningen for å møte fremtidens utfordringer. REFIL er del av innkjøpsseksjonen i Helse Nord RHF. Seksjonen består av 14 ansatte med kontorsted i Bodø og Kirkenes.

Vi søker etter en strukturert medarbeider med stor arbeidskapasitet, evne til å se helhet i en kompleks logistikk organisasjon. En som har stå på vilje og som vil være med å videreutvikle ERP systemet vårt, i samspill med helseforetakene i Helse Nord

Arbeidsoppgaver

  • Funksjonell forvaltning, rådgivning og fagstøtte av tjenesten mot helseforetakene
  • Videreutvikling av systemer, prosesser og rutiner for innkjøp og logistikkområdet
  • Bidra med kravspesifikasjoner, planlegging, testing og installasjon av nye og eksisterende systemløsninger
  • Bistå ved opplæring av ulike grupper av superbrukere/administratorer
  • Utarbeidelse og vedlikehold av dokumentasjon knyttet til tjenesten
  • 2. linjesupport for helseforetakene i Helse Nord
  • Aktivt bidra til en kultur som fremmer kontinuerlig forbedring, ved hele tiden strebe etter å se, gjennomføre og lære av erfaringer

Kvalifikasjoner

  • Universitet eller høyskole utdanning innen IT, økonomi/administrasjon eller annen relevant utdanning. Lang og relevant erfaring (realkompetanse) kan kompensere for deler av manglende utdanningskrav
  • Erfaring fra arbeid med innkjøp eller logistikk systemer er ønskelig
  • God teknologisk kompetanse og IT-ferdigheter 
  • Kunnskap i MS-SQL er ønskelig

Personlige egenskaper

  • Gode samarbeids - og kommunikasjonsevner
  • Lagspiller som trives med teamarbeid
  • Interesse for digitale arbeidsverktøy -utvikling, testig og forbedring
  • Fleksibel og løsningsorientert 

For oss er det svært viktig hvordan du som person egner deg til jobben. Det vil bli vektlagt i den totale vurderingen.

Vi tilbyr

  • Moderne lokaler i sentrum av Kirkenes
  • Opplæring gjennom en solid introduksjonsperiode
  • Forsikrings- og pensjonsvilkår gjennom KLP
  • Fleksible arbeidstidsordninger
  • Lønn etter avtale
Søk på stillingen