Vi har ledig en 100 % avtalehjemmel som psykologspesialist i Narvik. Det er ønskelig med oppstart snarest mulig.
Avtalepraksis skal drives i samsvar med Rammeavtalen mellom de regionale helseforetakene og norsk psykologforening. Avtalen forutsetter 37,5 timers ukentlig arbeidstid 44 uker per år for 100 % hjemmel. Dette inkluderer administrasjon av praksis.
Avtalepraksis drives som selvstendig næringsvirksomhet. Helse Nord RHF yter driftstilskudd etter gjeldende bestemmelser i lov, forskrifter og avtaler jf. Rammeavtalens § 9. Avtalespesialisten må inngå egen avtale med HELFO for utbetaling av trygderefusjoner.
Helse Nord RHF ønsker at avtalespesialister i regionen skal samlokalisere praksis med andre avtalespesialister eller relevante helsetjenester.
HPR-nummer, dato for norsk autorisasjon og spesialistgodkjenning skal registreres under «CV-elementer».
Se mer informasjon på Psykologforeningens nettside for avtalespesialister: https://www.psykologforeningen.no/lonn-og-arbeid/privat-praksis
Arbeidsoppgaver
- Avtalespesialisten skal drive bred poliklinisk virksomhet, inkludert utredning, diagnostikk og behandling, i samsvar med regionale og nasjonale mål og prioriteringer, samt gjeldende lovgivning, jfr. rammeavtalens punkt 6.1.
- Det er etablert felles henvisningsmottak, og avtalespesialisten mottar pasienter fra DPS.
- Det skal inngås samarbeidsavtale mellom avtalespesialisten og Universitetssykehuset Nord-Norge HF. Faglig samarbeid, god prioritering og reduksjon av ventetider er sentrale elementer.
- Søker må ha evne og vilje til tverrfaglig samarbeid, og det forutsettes tett samarbeid med øvrige deler av helsetjenesten.
- Avtalespesialisten skal etterleve gjeldende krav til IKT, slik disse fremgår av forskrift og Rammeavtalen, og rapportere aktivitet elektronisk til Norsk Pasientregister (NPR).
- Avtalespesialisten skal være tilkoblet Norsk Helsenett.
- Avtalepraksis skal drives i egnede lokaler med universell utforming.
Kvalifikasjoner
- Norsk spesialistgodkjenning som psykolog i klinisk voksenpsykologi
- God utrednings- og behandlingskompetanse
- Kommuniserer og formidler godt på norsk, både skriftlig og muntlig
- Kjennskap til Rammeavtalen og øvrig regelverk for avtalepraksis
Personlige egenskaper
- God motivasjon for å drive avtalepraksis
- God rolleforståelse
- Gode samarbeidsevner
- Evne til å arbeide systematisk, organisert og selvstendig
Vi tilbyr
Søker vil bli vurdert ut fra faglige kompetanse og erfaring, samarbeidsevner, personlig egnethet og evne til å drive selvstendig virksomhet. Tildeling av avtalehjemmel skjer på grunnlag av kvalifikasjonsprinsippet der personlig egnethet tillegges særlig vekt.
Tildelingen er et enkeltvedtak etter Forvaltningsloven, og søkere gjøres oppmerksom på at parter i saken kan få innsyn i søknader og sakens dokumenter.