Er du helsearbeider med IT-interesse – eller IT-konsulent med innsikt i helsesektoren? Nå søker vi deg som vil bidra til å utvikle og forvalte digitale løsninger som støtter AMK-sentralene (113), ambulansetjenesten og sykehus. Du kan være nyutdannet eller erfaren – det viktigste er at du har engasjement og lyst til å lære.
Du vil få en sentral rolle i arbeidet med Bliksund EWA PEPJ Ambulansejournal – et viktig system i den prehospitale kjeden. Stillingen inngår i et sterkt fagmiljø med fokus på funksjonell forvaltning, brukerkontakt og kontinuerlig forbedring.
Hos oss får du muligheten til å kombinere teknologi og helse – i en stilling som gjør en reell forskjell for både pasienter og helsepersonell.
Arbeidsoppgaver
Du vil blant annet ha ansvar for å:
- Forvalte og videreutvikle Bliksund EWA PEPJ Ambulansejournal
- Samarbeide tett med brukere for å forstå behov og tilpasse løsninger
- Konfigurere systemer og administrere brukerrettigheter
- Bidra til testing, dokumentasjon og opplæring
- Delta i innføring av nye funksjoner og tjenester
- Gi 2. og 3. linje brukerstøtte
- Følge opp leveranser og delta i dialog med interne og eksterne samarbeidspartnere
Andre arbeidsoppgaver må påregnes.
Kvalifikasjoner
For å lykkes i stillingen bør du ha:
- Høyere utdanning innen IT eller være utdanner sykepleier eller ambulansearbeider (relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet)
- Gode generelle IKT-ferdigheter
- God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne på norsk og engelsk
- Kjennskap til ITIL er en fordel, men ikke et krav
Vi benytter bakgrunnssjekk fra EY i vår rekrutteringsprosess. Helse Nord IKT er underlagt sikkerhetsloven og sikkerhetsmessig skikkethet vil vektlegges. Søkere til stillingene må kunne sikkerhetsklareres, jf. sikkerhetsloven.
Personlige egenskaper
I Helse Nord IKT verdsetter vi mennesker like høyt som teknologi. Derfor vektlegger vi personlig egnethet sterkt og ser etter en som:
- Trives med å jobbe i team, men også tar ansvar og jobber godt selvstendig
- Er nysgjerrig, teknologiorientert og liker å finne smartere løsninger
- Jobber strukturert og målrettet, og tar eierskap til egne oppgaver
- Har evne til å se helhet og bidra i prosjekter
- Har positiv innstilling, fleksibilitet og godt humør
- Er analytisk, utviklingsorientert og lærevillig
- Trives i et sosialt arbeidsmiljø og bidrar til godt fellesskap
- Er lojal mot beslutninger og felles mål
Vi tilbyr
Hos oss i Helse Nord IKT får du en meningsfull jobb der du bidrar til å forbedre helsetjenestene – gjennom digitale løsninger som faktisk brukes ute i felten. Våre ansatte er vår viktigste ressurs, og vi legger til rette for både faglig utvikling og en god balanse mellom jobb og fritid.
For å sikre at du trives og får utvikle deg i rollen, tilbyr vi:
✅Fleksibel arbeidstid med kjernetid fra kl. 09:00-14:30, slik at du kan tilpasse arbeidsdagen din innenfor gitte rammer
✅Én time trening i uka - med lønn!
✅Mulighet for hjemmekontor, inkludert nødvendig utstyr, bærbar PC og mobiltelefon med abonnement
✅Svært gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP, som også gir deg gunstige betingelser på boliglån og private forsikringer
✅Gode utviklingsmuligheter, der du sammen med din leder kan utarbeide en personlig utviklingsplan
✅Et inkluderende og sosialt arbeidsmiljø, med ulike aktiviteter på våre lokasjoner og et medarbeiderstyrt bedriftsidrettslag som arrangerer alt fra klatring til padel
✅For rett person kan stillingen ha arbeidssted ved en av våre 11 kontorlokasjoner i Nord-Norge
Vi håper å høre fra deg!