Teft for avtaler? Bli med å skape verdi i helsetjenesten
Seksjon for avtaleforvaltning, Helse Nord IKT
Vil du være med å bygge opp et helt nytt fagmiljø for avtaleforvaltning i Helse Nord IKT? Vi ser etter deg som har interesse for, og kunnskap om forvaltning av avtaler.
Seksjon for avtaleforvaltning er ny enhet og vi søker deg som vil være med på å forme og utvikle den sammen med oss. Vi har ansvar for forvaltning av programvareavtaler i Helse Nord, og som avtaleforvalter blir du et viktig bindeledd mellom helseforetakene, leverandørene og Helse Nord IKT. Arbeidshverdagen vil være variert, med stor mulighet til å påvirke både fagmiljøet og prosessene våre.
Som en del av vår rekrutteringsprosess gjennomfører vi bakgrunnssjekk i samarbeid med EY. Helse Nord IKT er underlagt sikkerhetsloven, og søkeres sikkerhetsmessige skikkethet vil bli vurdert. For å bli ansatt i stillingen må du kunne sikkerhetsklareres i henhold til sikkerhetsloven.
Arbeidsoppgaver
Du vil blant annet jobbe med:
- forvaltning av avtaler innen ulike kategoriområder i henhold til vedtatte prosesser
- overvåkning av eksisterende avtaleportefølje, samt identifisere behov for nye avtaler
- bidra til å realisere gevinster
- bidra med forvaltningskompetanse i anskaffelsesprosessene
- utstrakt kontakt med interne og eksterne interessenter og samarbeidspartnere
- leverandøroppfølging
- måle og følge opp overholdelse av kontraktsvilkår
Kvalifikasjoner
For å lykkes i stillingen forutsetter vi at du har:
- høyere utdanning innen økonomi, administrasjon, juridiske fag eller andre relevante fagområder (relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet)
- erfaring med rapportering og oppfølging av gevinster
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Det er en fordel om du i tillegg:
- har erfaring innen administrasjon/forvaltning
- har erfaring innen innkjøp/avtaleforvaltning, gjerne offentlige anskaffelser
- synes Excel er et nyttig verktøy i hverdagen
Stillingene innplasseres som seniorkonsulent, rådgiver eller seniorrådgiver avhengig av bakgrunn og kompetanse.
Personlige egenskaper
I Helse Nord IKT verdsetter vi mennesker like høyt som teknologi. Derfor vektlegger vi personlig egnethet sterkt og ser etter deg som:
- er analytisk og strukturert med fokus på mål og resultater
- har gode samarbeidsevner
- evner å jobbe selvstendig og har sterk gjennomføringsevne
- har gode relasjonelle ferdigheter
- evner å kommunisere klart og presist
Vi tilbyr
Våre ansatte er vår viktigste ressurs, og vi legger til rette for både faglig utvikling og en god balanse mellom jobb og fritid.
For å sikre at du trives og får utvikle deg i rollen, tilbyr vi:
✅ fleksibel arbeidstid med kjernetid fra kl. 09:00-14:30, slik at du kan tilpasse arbeidsdagen din innenfor gitte rammer
✅én time trening i uka - med lønn!
✅ mulighet for hjemmekontor, inkludert nødvendig utstyr, bærbar PC og mobiltelefon med abonnement
✅ svært gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP, som også gir deg gunstige betingelser på boliglån og private forsikringer
✅ gode utviklingsmuligheter, der du sammen med din leder kan utarbeide en personlig utviklingsplan
✅ et inkluderende og sosialt arbeidsmiljø, med ulike aktiviteter på våre lokasjoner og et medarbeiderstyrt bedriftsidrettslag som arrangerer alt fra klatring til padel
✅arbeidssted er i Tromsø eller Bodø