Hopp til innholdet

Seksjonsleder – for deg som vil styrke digital samhandling i helsetjenesten

Seksjon for digital samhandling

Søk på stillingen

Helse Nord IKT spiller en nøkkelrolle i å sikre sømløs informasjonsflyt mellom helsepersonell, pasienter og digitale systemer og i å sikre videreutviklingen av pasientjournalen gjennom å drive fram økt grad av strukturering av journalen. Nå søker vi en strategisk og engasjert seksjonsleder for digital samhandling – et område som er avgjørende for å utvikle gode, trygge, helhetlige og effektive helsetjenester i Nord-Norge.

Seksjonen har ansvar for løsninger som muliggjør trygg og effektiv deling av helseinformasjon på tvers av organisasjoner og nivåer i helsetjenesten. Dette inkluderer blant annet elektronisk meldingsutveksling, samhandling gjennom Helsenorge.no, videokonsultasjoner og digital hjemmeoppfølging. I tillegg skal et område rundt strukturering av journal bygges opp og få en viktig rolle både regionalt og nasjonalt.

Som seksjonsleder får du mulighet til å være med å sette retning, bygge sterke fagmiljøer og støtte og lede fagpersoner i tverrfaglige team med høy kompetanse. Du vil ha både personal- og budsjettansvar, og bli en nøkkelperson i digitaliseringen av helsesektoren i nord. Vi ser etter deg som kombinerer strategisk blikk med gjennomføringsevne, som er trygg i lederrollen og brenner for teknologi som forbedrer liv. Hos oss får du lede arbeid som betyr noe – for hele samfunnet.

Vi oppfordrer deg til å ta kontakt for en uforpliktende prat om stillingen – vi forteller gjerne mer!

Arbeidsoppgaver

Du vil blant annet ha ansvar for å:

  • lede og videreutvikle et sterkt fagmiljø i kontinuerlig utvikling
  • personalansvar, inkludert rekruttering, oppfølging og medarbeiderutvikling, samt motivere og veilede ansatte for å sikre et godt arbeidsmiljø
  • kombinere langsiktig arbeid med operativ oppfølging og daglig forvaltning
  • sikre seksjonens resultat- og leveransemål samt budsjettansvar
  • sikre etterlevelse av kvalitetskrav og bidra til kontinuerlig forbedring
  • delta aktivt i enhetens lederteam og samarbeide med andre seksjoner, enheter og eksterne aktører

Andre oppgaver må påregnes.

Kvalifikasjoner

For å lykkes i stillingen forutsetter vi at du har:

  • høyere utdanning med minimum bachelornivå, eller betydelig relevant erfaring
  • minimum to års erfaring med daglig drift og personalledelse, teamledelse eller fagledelse
  • dokumentert forståelse av IKT, enten gjennom relevant utdanning, arbeidserfaring eller erfaring fra prosjekter
  • god forståelse av hvordan mål kan omsettes til konkret operativ arbeid, og evne til å planlegge og prioritere
  • gode kommunikasjonsevner og behersker norsk godt, både muntlig og skriftlig
  • erfaring fra sektoren er en fordel
  • erfaring med endringsledelse er en fordel

Som en del av vår rekrutteringsprosess gjennomfører vi bakgrunnssjekk i samarbeid med EY. Helse Nord IKT er underlagt sikkerhetsloven, og søkeres sikkerhetsmessige skikkethet vil bli vurdert. For å bli ansatt i stillingen må du kunne sikkerhetsklareres i henhold til sikkerhetsloven.

Personlige egenskaper

I Helse Nord IKT verdsetter vi mennesker like høyt som teknologi. Derfor vektlegger vi personlig egnethet sterkt og ser etter en leder som:

  • skaper tillit, bygger gode relasjoner og motiverer sine medarbeidere
  • har en inkluderende lederstil som fremmer samarbeid og fellesskap
  • evner å bygge broer mellom teknologi og klinisk praksis
  • er trygg, tydelig og utviklingsorientert
  • er strukturert og målbevisst, med evne til å se helhet og prioriteringer
  • er fleksibel og tilpasningsdyktig i en virksomhet i kontinuerlig utvikling
  • kommuniserer tydelig og effektivt, både internt og eksternt

Vi tilbyr

Hos oss i Helse Nord IKT får du en unik mulighet til å være med på å forme fremtidens digitale helsetjenester. Du blir en del av et av Nord-Norges største og mest spennende IKT-miljøer, hvor teknologi og samfunnsansvar går hånd i hånd. Våre ansatte er vår viktigste ressurs, og vi legger til rette for både faglig utvikling og en god balanse mellom jobb og fritid.

For å sikre at du trives og får utvikle deg i rollen, tilbyr vi:

✅ fleksibel arbeidstid med kjernetid fra kl. 09:00-14:30, slik at du kan tilpasse arbeidsdagen din innenfor gitte rammer

✅ én time trening i uka - med lønn!

✅ mulighet for hjemmekontor, inkludert nødvendig utstyr, bærbar PC og mobiltelefon med abonnement

✅ svært gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP, som også gir deg gunstige betingelser på boliglån og private forsikringer

✅ gode utviklingsmuligheter, der du sammen med din leder kan utarbeide en personlig utviklingsplan

✅ et inkluderende og sosialt arbeidsmiljø, med ulike aktiviteter på våre lokasjoner og et medarbeiderstyrt bedriftsidrettslag som arrangerer alt fra klatring til padel

✅arbeidssted er i Tromsø, Bodø eller Harstad, men for rett person kan vi vurdere arbeidssted ved en av våre øvrige ni kontorlokasjoner i Nord-Norge 

Er du klar for en utfordrende og givende lederstilling i et miljø preget av utvikling, samarbeid og teknologi i toppklasse? Da vil vi høre fra deg!

Søk på stillingen